Tuesday, October 21, 2014

Lyr på Søndag og Makrell i dag // WI-FI Analyzer

Helga er over, med dårlige fotball resultat for Brann og Manchester United.  Fikk meg en liten fisketur på Søndags ettermiddag, med 1 liten lyr som resultat.  Den klarte å snika til seg friheten når den kom opp, slo seg av akkurat i vannflata.  I dag blåste det småjævler men rette veien når man gikk bort til Bring containernene.  1 flott makrelll på rundt kiloen ble resultatet i dag.  Den ville konemoren ha til thai suppe.

Ellers gikk det et par timer med til å rekonfigurere hjemmenettet.  En  ting som irriterer meg og sikkert flere er når det kommer nye WIFI sendere i nabolaget og bare smekker den på uten å sjekke hvilke frekvenser som er i bruk.  Det var en Kvinnherad Breibånds ruter som hadde kommer på i løpet av den perioden jeg var på jobb, og hadde lagt seg rett opp på samme frekvens som jeg hadde.  Resulterte i at jeg mistet WIFI når jeg gikk mer enn et par meter fra routeren.  Nå sjekka jeg opp med WI-FI analyxer, som er en app som er knallfin å ha.  Og har funnet meg ny frekvens, som nå gir meg WIFI i heile huset og vel så det.  Funka fint i nedre etasjen også så nå er jeg fornøyd.

og vips, så har jeg WIFI i heile huset og vel så det igjen.  Appen finner du på Google Play

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en

image

image

Me bloggas

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like