Tuesday, October 28, 2014

Hode, finner og hale

Fikk meg en liten times fiske i går også før himmelens sluser åpnet seg.  Var bort på min faste plass fra land for tiden borte med Søral og Bring containerne.  Fikk fisk på et av de første kastene og deretter var det dødt.  Men den hadde både hode, finner og hale, og da var det en pale på rett under kiloen.

Har vært veldig lite pale å få i fjorden i år synst jeg i forhold til gamle dager, så å få pale 2 dager på rad var jo nesten som en liten sensasjon å regne.  Vi får se om det blir mer fiske i uka, er jo meldt 50 års flom her på Vestlandet.

Nå er det ut og ta den forrige palen ut av saltet, så er det i røyksyre og hummerfarge, den heimelaga seilaksen er bedre enn den kjøpte, det er sikkert.

Og i tillegg blir det torsk til middag i dag, ikke selvfisket, men det er snart tomt i fryseboksen for innkjøpt fisk.  Og deretter skal jeg holde meg med selvfisket hvis jeg kan.  Det blir torsk på asiatisk vis.  Oppskriften har jeg gitt her før.

Vi blogges

animated-fishing-image-0008

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like