Monday, September 19, 2011

Fiskekonkurranse - Malta

Jada, jeg vet jeg skulle fortelle litt om hva vi gjoer med fisken vi faar, men maatte bare fortelle om hva vi saa igaar.  Etter frokost dukket det plutselig opp omtrent 50-60 mennesker som spredte seg utover kaia her vi ligger i Malta.




Det skulle vise seg aa vaere fiskekonkurranse paa gang.  De starta kl 0700 og holdt paa helt til kl 1145.
Disse gutta hadde jaggu utstyret i orden.  Flere av dem hadde en 3-4 stenger ferdig rigga, i tillegg til at flere av dem hadde store bagger med flere ekstra stenger.  Gikk baade paa teleskop stenger og vanlige, og det var lange 12-15 fots stenger.



Og fisk fikk de hele tiden.  De fiska med agn  (reker), og det var mye smaatt saa jeg.  Men en del stoerre makrell (Tror det var Yellow Fin Tuna) gikk ogsaa paa.


Denne karen her gir vel ordet storfisker en helt ny betydning.  Han kunne nok dratt opp en Brugde eller hvithai alene tenker jeg.

Men ble overrasket naar de var ferdige.  Alle bare lempa fisken, agn og heile dritten paa sjoeen.  Saa et par timer etter lunsj floet det rundt med doed fisk i heile havna.

OK, ingen innlegg i morgen, daa jeg er paa urgent tur hjem, konemor havna paa sykehuset.

Legg gjerne igjen en kommentar om bloggen, hei saa lenge

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like