Saturday, September 5, 2015

Ny viftereim på plass

Den nette sum av 415 kroner kom det på med 2 viftereimer tilsendt fra Bergen.  Og jeg kan bestille flere på EBAY, men da til 85 kr stykket fraktfritt tilsendt.  Men nå er den nye montert, og ladinga ble målt til gode |4 volt.  Så om ettermiddagen bar det på fisketur.  Hadde innmari lyst å dra til Kulleseid men varslene var litt ymse og konemoren var meget skeptisk.  Men så på FB at det var full havn om kvelden, så vi får se neste gang.

Jeg dro over til hi sio, og fikk bare noen slengere der før jeg dro tilbake og sjekka teinene som hadde stått siden Tirsdag. 

Og kunne enkelt følge med når broderen kom tuslende over fjorden med snekka si, han er også på Mais, som er et kjempeprogram mildt sagt.

Bare ei lita flyndre i den eine teina.  Den ble til gjengjelt salta og pepra og steik i panna om kvelden, og den var himmelsk på smak.

Deretter la jeg meg ut på Husnes grunna og det beit det jaggu jamnt og trutt til jeg ga meg i 1930 tida.  9 flotte lyr og 6 makrell ble det til slutt.  Så det ble filetering til den store gullmedalje igjen, og frem med food processoren og lage fiskekaker.

Lørdag blir det en tur til Bømlo allikevel, vi skal ut og besøke Kjell og Nit i Tverborgvik, hvis vi finner det :-)  Men vi tar bilen, er litt varierende meldinger.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like