Friday, June 20, 2014

Se meg, Medusa – Torkil Damhaug

Norsk krim, om ikke i toppklasse saa godt lesbart

"Se meg, Medusa" av Torkil Damhaug

Axel Glenne driver en lukrativ legepraksis. Han er sønn av en krigshelt og lever et tilsynelatende harmonisk familieliv med kone og tre barn. Morgenen etter en tung nattevakt inntreffer det som skal komme til snu om på tilværelsen hans. En skygge fra fortiden dukker opp og vekker til live minnene om en tvillingbror han ikke har sett på mer enn tyve år. Kort tid etter blir en kvinne funnet død i Nordmarka. Dette er den første boka om rettsmedisiner Jennifer Plåterud.

Min mening: Tja, boken er faktisk ikke saa verst, jeg ender med en 4 paa terningen.  Litt soekt med den forsvunne broren synst jeg som myrder i hytt og pine.  Slutten trekker bra opp.  Leser gjerne mer av Damhaug.

Terningkast:

 

Torkil Damhaug (født 8. november 1958 i Lillehammer) er en norsk forfatter og lege.

Damhaug har studert litteraturvitenskap og antropologi ved Universitetet i Bergen og medisin ved Universitetet i Oslo. Han har arbeidet som lege i Lofoten og ved psykiatriske institusjoner i Akershus.

Han debuterte i 1996 med romanen Flykt, måne.

Bibliografi[rediger | rediger kilde]

  • Flykt, måne – roman (1996)
  • Syk rose – roman (1999)
  • Overlord – roman (2006)
  • Se meg, Medusa – kriminalroman (2007)
  • Døden ved vann – kriminalroman (2009)
  • Ildmannen – roman (2011) – Vinner av Rivertonprisen

Klikk paa bildet for aa se reklamefilmen 0m Ildmannen

image

 

Vi blogges

read_e0

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like