Saturday, October 27, 2012

Anne Cecilie Remen – Paa Direkten

Enda en NRK veteran med bok, og igjen er det direktesendt drama det handler om.  VI kjenner dette igjen fra Egeland og andre.

image

Den populære nyhetsankerkvinnen i TV24 blir drept under en direktesending. Førstebetjent Christina Fiori Mørk får saken, og mistanken faller på journalistkolleger. Christina støter på uventede utfordringer, ikke minst når det viser seg at Maria var på sporet av et kunstmysterium med Edvard Munch i sentrum.

Min mening:

Jo dette funker ikke saa verst, selv om jeg likte Egelands Kristin Bye drama bedre.  Men en meget god debu, og jeg ser frem til flere boeker av henne.  Litt mye snusing paa Moerk kanskje :-).  Men boka er bra skrevet og plottet er godt.  Men naar man nylig har lest en lignende bok (Egelands – Kristin Bye), saa faller den litt igjennom. Jeg noeyer meg derfor med en 4 paa terningen.

 

Terningkast

image

Anne Cecilie Remen er journalist og vaktsjef i NRK.For tiden er hun frontsjef. Tidligere jobbet hun flere år i Dagens Næringsliv og i Aftenposten. Har også vært økonomiredaktør i NRK. Oppvokst på Briskeby i Oslo, men bor nå i Bærum. Flere perioder i livet mitt har hun oppholdt seg i Frankrike. Føler seg som kvart fransk. Høsten 2011 debuterte hun med kriminalromanen "På direkten" på Aschehoug forlag

Hun har sin egen blogg som du kan finne ved aa foelge linken under, der finner du ogsaa video fra boklanseringen hennes

Paa Direkten - Anne Cecilie Remen

Me bloggast :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like